dinsdag 2 augustus 2022

Website van de Maand augustus

Website van de Maand op website Persbureau Ameland
Dit Ameland Boeken blog is Website van de Maand augustus op de website van Persbureau Ameland. En terecht, zou ik bijna zeggen, want Ameland Boeken blog is een werelds handig, interessant, leuk blog en belangrijk voor de boeken- en uitgeversbranche. Bovenal is het blog een groeiende verzameling vol van oeroude, antieke, oude, niet zo heel erg oude en jonge uitgaven over Ameland. En iedereen die iets uitgeeft of uitgegeven heeft over het eiland kan er zijn werkstuk op kwijt. 

Intussen staan er bijna 800 uitgaven op het blog en is het meer dan 83.000 keer geraadpleegd. Er staan nog een paar boekenkasten van boekenverzamelaars op me te wachten. Die moet ik nog doorspitten om te kijken of er iets tussen staat dat nog niet in deze digitale verzameling zit. Dat worden snoepreisjes en brengt tevens veel werk met zich mee, want elke foto van elk boek moet geplaatst met gegevens over het wie, wat en wanneer en als het even kan met een recensie erbij en gegevens of het nog te koop is en zo ja, waar. 

Jullie kunnen bijdragen door eens in de eigen boekenkast te kijken en dan bij Zoeken in dit blog de titel van het boek of blad in te tikken en te kijken of het al is opgenomen. En als het nog niet op dit blog staat om dan een foto van de voorkant op te sturen, liefst zo recht mogelijk in beeld, plus een foto van de colofon. Dan kunnen we de basisgegevens hier invoeren. Alvast hartelijk bedankt. Er zijn al diverse mensen die dan doen of hebben gedaan en soms krijg ik een boek of een envelop met interessant spul in de brievenbus en heel soms ontvang ik zelf een bundeltje verschillende werken. Die medewerking is mooi. Kortom, er is nog veel te genieten van dit blog, zeker ook door de blogvulster. De verzameling is nog lang niet compleet, dus we sneupen nog wel even door.

Website van de Maand augustus! Het is me toch wat! Wat een eer!

Geen opmerkingen: