woensdag 5 mei 2010

Jongensjaren

Jongensjaren
'Mijn tante zong. 'Op mooi Ameland moet je wezen, op mooi Ameland moet je zijn. Kun je helemaal genezen van je ziekte en je pijn...' En meer tekst herinner ik me niet. Wel de stem van mijn tante. Die was vals, galmend, maar onmiskenbaar uitgelaten. We waren op vakantie. Ik was een jaar of twaalf, en droeg nog korte broeken. Met tegenzin, maar toch.' Een fragment uit het 321 pagina's dikke boek van Martin Bril.
Wat hij over Ameland schrijft klopt niet helemaal. Bril herinnert zich paal 18 bij de vuurtoren, maar de ras patat en jukebox maken veel goed. En het verhaal over oom en tante, bij wie Bril als jonge knaap in de voortent sliep. Hij hoorde alle nachtelijke volwassen geluiden en wist niet goed wat hij ermee aan moest.

We hebben een exemplaar te koop. Als nieuw - Klik hier.

  • Jongensjaren
  • Martin Bril
  • Uitgeverij Prometeus
  • ISBN 9789044617658
  • 2010

Geen opmerkingen: