maandag 21 maart 2022

Dr. Uggs - Ameland


Iedereen aan de kant. Dr. Uggs gaat op vakantie en neemt mee… een gloednieuwe videoclip! Want ja, wie op Ameland is geweest moet daar natuurlijk een nummer over schrijven. ‘Die fissa is gewoon hot’, zegt de spraakzame rapper hierover. ‘Toen ik de zeehondjes mee zag klapperen op de beat wist ik het zeker: dit is een roeping van de natuur’. Daarna ging de dertigjarige rapper meteen aan de slag. ‘Ik heb het etymologisch woordenboek erbij gepakt omdat ik echt de diepe betekenis en oorsprong van de woorden wilde begrijpen. Achteraf ben ik daar erg blij mee.’ 

De videoclip staat inmiddels online en Dr. Uggs heet heel Nederland welkom om een traantje weg te pinken. Zelf denkt Dr. Uggs dat het nummer wel eens internationaal kan gaan. ‘It’s my goal to go worldwide, so I have to start somewhere.’ Na zijn hit met Slavengedrag is hij ook anders gaan leven. ‘Meer groentjes en minder koolhydraten, zo blijf ik creatief.’ Hij hoopt met de clip zeker een miljoen bezoekers te trekken. ‘Maar meer is ook goed natuurlijk.’

Geen opmerkingen: